مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 31 فروردین 1399 ساعت 06:052020-04-19اجتماعي

تشنگی «اناربار»


38رودخانه اناربار رودخانه ای است که روستاییان جلماجرد، قیدو و مزاین در شهرستان خمین و روستاهای جودان، چهل رز، باقرآباد، امیر آباد، نخجیروان، لریجان و چند روستای دیگر در شهرستان محلات حقشان از منابع سرشار آبی را که پشت سد کوچری در استان اصفهان ذخیره می شود را می خواهند.

آنها که سابقه تاریخی منطقه شان را مدیون گذر اناربار از این منطقه و سندی بر حق برخورداری از این آب می دانند می گویند که حقابه ای که اسناد امروزی مکتوب هم برای برخورداری از آن دارند، به آنها تخصیص نمی یابد و دریچه های سد کوچری براساس آنچه در این سند ذکر شده به روی آنها باز نمی شود و همین امر باعث از بین رفتن باغات و کوچ فرزندانشان شده است.

کشاورزان می گویند بخشی از زمین های زراعی آنها در اثر کم آبی خشک شده و حالا به عرصه هایی پوشیده از علف های هرز و به مکانی برای چرای گوسفندان تبدیل شده است.

آنها انتظار دارند حال که به نظر می رسد دوران سخت خشکسالی گذشته و آسمان روی خوش به زمین نشان می دهد، به صورت کامل از این حقابه برخوردار شوند تا بتوانند مزارع و باغات خود را از مرگ برهانند.

اختصاص نیافتن حقابه زیست محیطی اناربار نیز معضلی دیگر برای این منطقه است که هزاران ماهی و دیگر زیستمندان کوچک این رودخانه را در برکه های کوچک باقی مانده در مسیر این رودخانه گرفتار کرده و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تشنگی «اناربار»

تشنگی «اناربار»