مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 31 فروردین 1399 ساعت 05:572020-04-19اقتصادي

ذخیره سازی 30 میلیون مترمکعب آب در سد شهید رجایی


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر، محمد ابراهیم یخکشی صبح یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: باآبی که در پشت سد شهید رجایی ذخیره شده امکان تولید محصولات کشاورزی به ارزش بیش از هزار و 500 میلیارد تومان فراهم شده است.

وی ضمن اشاره به ریزش جوی نسبتاً خوب در نیمه اول سال آبی و تکمیل آبگیری سد شهید رجایی و سرریز آن گفت: این سد در طی دوران بهره برداری 23 ساله خود برای هفتمین بار آب آن سرریز کرد که با این ذخیره آب در سال جاری امکان تولید محصولات کشاورزی به ارزش بیش از 1,500 میلیارد تومان فراهم شده است.

وی افزود: آب ذخیره شده امسال حدود 30 میلیون متر مکعب آن با توجه به تکمیل و بهره برداری تصفیه خانه آب شرب ساری به 1500 لیتر بر ثانیه در اواخر سال گذشته در اختیار شهروندان ساروی برای مصرف آب شرب قرار می گیرد.

یخکشی با تشریح نقش سدهای استان در کنترل و مدیریت سیلاب یاد آور شد: با مانور دریچه سدها امسال کنترلی بسیار خوبی در مدیریت سیلاب های زمستانه وبهاره صورت گرفت و در این سد به گونه ای برنامه ریزی شد تا نیروگاه برقابی در مقایسه با سال گذشته قبل از موعد مقرر وارد مدار بهره برداری شوند و پیش بینی می شود امسال بیش از 40 هزار ساعت مگاوات انرژی برقابی تولید داشته باشیم که این رقم در مقایسه با سال گذشته بیش از 2000 مگاوات ساعت بیشتر است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ذخیره سازی 30 میلیون مترمکعب آب در سد شهید رجایی

ذخیره سازی 30 میلیون مترمکعب آب در سد شهید رجایی