مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 30 فروردین 1399 ساعت 05:462020-04-18اقتصادي

قصه پر غصه مرغداران چهارمحال وبختیاری در روزهای کرونایی


کمتر صنعتی در دنیا وجود دارد که از گزند ویروس کووید 19 در امان مانده باشد، ویروس کووید 19 اگر چه تاکنون تاثیری روی گوشت مرغ نداشت، اما تاثیر قابل توجهی روی صنعت مرغداری گذاشته است.

صنعت مرغ با از دست دادن بازار مصرف خود در رستوران ها، تالارها، دانشگاه ها، هتل ها و مراکز اقامتی روزهای سختی را برای مرغداران رقم زده است.

مرغداران که میزان جوجه ریزی خود را به امید فروش در روزهای قبل از نوروز و تعطیلات در بهمن ماه افزایش داده بودند، با برخورد به سد کرونا و بر هم خوردن عرضه و تقاضا، شاهد کاهش قیمت مرغ بودند.

اگر چه این کاهش قیمت برای مصرف کنندگان گوشت مرغ شیرین بود اما کام مرغداران را تلخ و آنها را متضرر کرد.

خرید گران نهاده و فروش ارزان مرغ، مرغداران در بن بست یکی از مرغداران چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه اکنون نهاده دامی برای خوراک مرغ در بازار وجود ندارند، اظهار داشت: گاهی در رسانه اعلام می شود که نهاده دامی با ارز 42 هزار ریالی به بخش دام می دهند، این درست است ولی این قیمت دست مرغدار را نمی گیرد، چیزی که دست تولید کننده مرغ را می گیرد با ارز آزاد است.

آقای چیره افزود: ذرت کیلویی 13 هزار و 600 ریال را به قیمت 26 یا 25 هزار ریال در بازار آزاد تهیه می کنیم، در خصوص سویا نیز همین مساله وجود دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قصه پر غصه مرغداران چهارمحال وبختیاری در روزهای کرونایی

قصه پر غصه مرغداران چهارمحال وبختیاری در روزهای کرونایی