مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 28 فروردین 1399 ساعت 18:352020-04-16اجتماعي

مستند نگاری و نقشه برداری 90 درصدی مجموعه بازار تاریخی تبریز


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی از مستند نگاری و نقشه برداری 90 درصدی مجموعه بازار تاریخی تبریز خبر داد.

- ایسنا/آذربایجان شرقی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی از مستند نگاری و نقشه برداری 90 درصدی مجموعه بازار تاریخی تبریز خبر داد.

احمد حمزه زاده در آستانه روز جهانی بناها و محوطه های تاریخی، در خصوص اهمیت این روز بزرگ اظهار کرد: این روز، فرصت بالا بردن آگاهی عمومی در مورد تنوع میراث جهانی و کوشش های موردنیاز جهت حمایت، حفاظت و همچنین آسیب سنجی آن ها را فراهم می آورد.

وی به اقدامات انجام گرفته در خصوص بزرگ ترین بازار سرپوشیده جهان اشاره کرد و گفت: بازار جهانی تبریز که شاهراه اقتصادی و دروازه تجاری غرب کشور محسوب می شود به سبب قدمت، سازه منحصربه فرد و پویایی طی سال 2010 در فهرست آثار جهانی یونسکو به ثبت رسید و این اداره کل و پایگاه جهانی بازار نیز در این راستا اقدامات مرمتی و حفاظتی ویژه ای را جهت استواری این بنای جهانی اتخاذ کرده است.

وی به اهم اقدامات انجام شده در بازار جهانی تبریز، طی شش سال گذشته اشاره کرد و افزود: طی سال های اخیر اقداماتی نظیر انجام مطالعات مستمر، مستند نگاری و نقشه برداری 90 درصد از بازار تبریز، اجرای 60 درصدی فاضلاب در مجموعه بازار، نصب شیرهای هیدرانت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مستند نگاری و نقشه برداری 90 درصدی مجموعه بازار تاریخی تبریز

مستند نگاری و نقشه برداری 90 درصدی مجموعه بازار تاریخی تبریز