مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 28 فروردین 1399 ساعت 03:352020-04-16سياسي

پایمردی از جنس زنانه


محک و معیار مردی را جوانمردی می دانند اما به راستی محک و معیار شیرزنانی که کمر همت بسته و جلوتر از بسیاری از مردان در عرصه های مختلف برای ادای وظیفه اجتماعی خود حاضر می شوند را چه می توان نامید.

تاریخ این سرزمین از آوازه و بزرگی زنان و مردانی که شجاعانه به دل حوادث رفتند و با غیرت و افتخار و غرور، عزت انسانی و شرف مثال زدنی خویش را در دل تاریخ ثبت کردند، کم ندارد، زنان بزرگ و افتخار آفرینی که رد پای دلاوریشان در تاریخ هنوز نمایان است.

روایت های زیادی از این زنان در تاریخ نقل شده است ربابه کمالی یکی از این زنان است، شیرزن ایلامی که به انقلابیون پناه داده و خود را در برابر گلوله قرار می دهد و به شهادت می رسد و قصه شهامت اش را در تاریخ این دیار ثبت می کند.

بی گمان روایت فرنگیس دختر گیلانغربی که در آغاز جنگ با تبر، سرباز دشمن را کشت و دیگری را به اسارت گرفت، تکرار ناشدنی است.

قصه دلیری های فرنگیس حیدرپور از برش های به یادگار مانده فصل مقاومت زن ایرانی در برابر مهاجمان بعثی است، روایتی بکر که در این سال ها دهان به دهان چرخیده و حتی به کتاب ها و فیلم ها و زبان های دیگر نیز راه یافته است.

و حالا قصه دیگری آغاز می شود این بار نه با دشمن و نه در لباس رزم که در لباس انسانیت و شرافت، چادر همت به کمر می بندد و با تلاش شبانه روزی برای ضدعفونی ر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پایمردی از جنس زنانه

پایمردی از جنس زنانه