مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 27 فروردین 1399 ساعت 09:462020-04-15اقتصادي

شهروندان تهرانی ماسک و دستکش را در خیابان رها نکنند


به گزارش سایت قطره و به نقل ازروز چهارشنبه روابط عمومی و امور بین الملل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران، صدرالدین علیپور از شهروندان خواست تا آب و مایعات داخل پسماند نریزند تا شیرابه تولید نشود و از سوی دیگر توصیه کرد با استفاده کمتر از وسایل یک بار مصرف، پسماند کمتری تولید کنند.

وی با اشاره به وضعیت پسماندهای پزشکی و بیمارستانی گفت: حجم این پسماندها در بهمن سال گذشته بین 70 تا 80 تن بود که با اضافه شدن پسماند بیمارستان های کرونایی در مواردی حتی روزانه 110 تن پسماند بیمارستانی را جمع آوری کردیم.

به گفته علیپور، نکته مهم این است که ما تمام این پسماندها را عفونی تلقی کرده و سایت ویژه ای را برای دفن پسماندهای کرونایی در نظر گرفتیم؛ البته در حال حاضر حجم این نوع پسماند به حدود 80 تا 90 تن کاهش یافته است.

وی درباره نحوه تعامل بیمارستان ها برای تحویل پسماندهای پزشکی و عفونی نیز توضیح داد: نیروهای ما در بیمارستان حضور ندارند و این تکلیف وزارت بهداشت، دانشگاه های علوم پزشکی و سازمان حفاظت از محیط زیست است که پسماندهای بیمارستانی را به صورت اصولی و درست به ما تحویل دهند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران ادامه داد: در این زمینه جلساتی با مسئولان امر داشتیم و مواردی که اقدامات مربوط به اتوکلاو و بسته بندی به درستی انجام نشده بود را گزارش ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شهروندان تهرانی ماسک و دستکش را در خیابان رها نکنند

شهروندان تهرانی ماسک و دستکش را در خیابان رها نکنند