مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 27 فروردین 1399 ساعت 06:462020-04-15سياسي

دو فوریت طرح «رد صلاحیت شدگان مجلس دهم» تصویب شد


نمایندگان مجلس شورای اسلامی دو فوریت طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس و ریاست جمهوری را با حمایت فراکسیون امید، تصویب کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، در ادامه جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی بررسی دو فوریت طرح الحاق یک تبصره به قانون انتخابات مجلس خبرگان، ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی در دستور کار قرار گرفت.

محسن کوهکن نماینده مردم لنجان در مجلس به عنوان یکی از طراحان این طرح، گفت: پس از پایان انتخابات مجلس شورای اسلامی، دوستانی از جمله علی مطهری به دنبال ارائه این طرح و جمع آوری امضا برای آن بودند.

وی تأکید کرد: در هیچ دوره ای از مجلس، به دلیل اتهامات فساد اقتصادی و اخلاقی تا این حد رد صلاحیت صورت نگرفت در شرایطی که امکان دفاع نیز برای نمایندگان فراهم نشد.

عموماً برای ایراد این اتهامات به گزارشات استناد می شود تا امروز هیچ مسئولیتی برای افرادی که گزارش کذب می دهند، در قانون وجود ندارد.

نماینده مردم لنجان در مجلس اظهار داشت: در صورت تصویب نهایی این طرح، فرد متضرر می تواند به محکمه صالحه شکایت کند و اگر گزارش کذب بود، گزارش دهنده چه فرد دولتی باشد و چه غیردولتی، مجرم بوده و محاکمه می شود.

کوهکن گفت: بر این اساس، اگر گزارش کذب از سوی فرد دولتی داده شود، انفصال از خدمت و اگر از طرف فرد حقیقی داده شود، به 6 ماه زندان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دو فوریت طرح «رد صلاحیت شدگان مجلس دهم» تصویب شد

دو فوریت طرح «رد صلاحیت شدگان مجلس دهم» تصویب شد