مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 26 فروردین 1399 ساعت 07:352020-04-14ورزشي

رشته رزمی گیلما را در کشور و جهان گسترش می دهیم


مجید مهروانی روز سه شنبه در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ایرنا در رشت اظهار داشت: با توجه به اینکه رشته رزم گیلما در جهان مشابهی ندارد ، خوشبختانه مورد استقبال ورزشکاران در اقصی نقاط جهان قرار گرفته و هدف ما گسترش بیش از پیش این رشته می باشد.

وی که از سوی محمود طالقانی رییس کمیته رزم گیلما کشور به عنوان عضو شورای راهبردی این کمیته انتخاب شده، افزود: تمامی علوم و فنون رزم گیلما و کاربرد نام تکنیک های این رشته ، با ادبیات بومی ایرانی و برگرفته شده از استان های گیلان و مازندران توسط کشورها بکار می رود که این امر افتخاری بر توسعه فرهنگی و معرفی فرهنگ غنی ایران اسلامی در سایر کشورها می باشد.

رییس هیات کونگ فو و هنرهای رزمی گیلان ادامه داد: اندونزی در رشته پنجاک سیلات سرمایه گذاری مناسبی انجام داد و در نهایت در بازی های آسیایی توانست حدود 20 مدال را فقط از این رشته کسب کند و بالاتر از ایران در جدول رده بندی مدال ها قرار گیرد و ما نیز باید روی این رشته های بومی خود سرمایه گذاری کنیم تا بتوانیم در میادین مختلف با کسب مدال های رنگارنگ در توسعه و بهبود جایگاه ورزش ایران بکوشیم.

وی بیان کرد: گیلما یک رشته رزمی است که از دیرباز در غرب استان مازندران با نام کشتی میس میسی(کشتی با ضربات مشت) و در گیلان با عنوان کشتی گیله مردی به صورت حرفه ای ف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رشته رزمی گیلما را در کشور و جهان گسترش می دهیم

رشته رزمی گیلما را در کشور و جهان گسترش می دهیم