مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 فروردین 1399 ساعت 07:302020-04-13اقتصادي

قرقبانان و همیاران طبیعت نیازمند حمایت قانونی هستند


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان چهارمحال و بختیاری بر ضرورت حمایت قانونی از همیاران طبیعت (قرقبانان مردمی) تأکید کرد.

- علی محمدی مقدم امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: رویشگاه کلوس(کرفس کوهی) در منطقه سرآقاسید شهرستان کوهرنگ یکی از معدود رویشگاه های باقیمانده گیاه دارویی کلوس در چهارمحال و بختیاری است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان چهارمحال و بختیاری افزود: در راستای حفظ این گونه با ارزش و همچنین افزایش تولید و اشتغال و بهبود وضعیت معیشت مردم این اداره کل حفاظت از این رویشگاه را به جوامع محلی واگذار کرده است و در قبال آن با خرید تضمینی بذر حاصل از این حفاظت مشارکتی از جوامع محلی حمایت می کند.

وی ادامه داد: هرساله جوامع محلی هزینه های زیادی را در راستای حفاظت از این گونه منحصر به فرد پرداخت می کنند چراکه تنها منبع درآمد مردم آن منطقه از این گیاه دارویی است.

محمدی مقدم اضافه کرد: درگیری با قاچاقچیان و سودجویان، مواجهه با حیوانات وحشی همچون حمله خرس در سنوات گذشته و نمونه دیگر آن حادثه تلخی که اخیراً گریبان گیر یکی از قرقبانان مردمی شد، غرق شدگی جوان 23 ساله ای که حین گشت و مراقبت از منطقه در رودخانه سراقاسید یکی از سرشاخه های رودخانه دِز، از جمله خطراتی است که قرقبانان مردمی را تهدید می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قرقبانان و همیاران طبیعت نیازمند حمایت قانونی هستند

قرقبانان و همیاران طبیعت نیازمند حمایت قانونی هستند