مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 فروردین 1399 ساعت 07:502020-04-12پزشكي

بلایی که این حجم از شوینده ها و زباله های پلاستیکی سر محیط زیست می آورد


یک فعال محیط زیست از تولید حجم انبوهی زباله پلاستیکی و همچنین مصرف بیش از اندازه شوینده ها به دنبال شیوع بیماری کرونا ابراز نگرانی کرد.

- ایسنا/کرمانشاه یک فعال محیط زیست از تولید حجم انبوهی زباله پلاستیکی و همچنین مصرف بیش از اندازه شوینده ها به دنبال شیوع بیماری کرونا ابراز نگرانی کرد.

سعید سلیمانی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه شیوع بیماری کرونا در کنار پیامدهای بهداشتی، اجتماعی و اقتصادی، پیامدهای محیط زیستی فراوانی را نیز به همراه داشته، تولید حجم زیاد زباله های پلاستیکی را از جمله این موارد دانست.

وی ادامه داد: دستکش های پلاستیکی و نایلونی از مهمترین این زباله ها هستند که روزانه چند میلیون از این دستکش ها در کشور مصرف می شود و تا سالیان سال تجزیه نخواهد شد.

مدیرعامل انجمن محیط زیستی هیلو با بیان اینکه هنوز هیچ کار کارشناسی دقیقی صورت نگرفته که آیا بهتر است از دستکش های قابل شست و شو استفاده کرد یا نه، افزود: باید بررسی شود که تولید این حجم از دستکش پلاستیکی پیامد منفی بیشتری دارد، یا مصرف حجم زیادی از آب برای شستن دستکش های قابل شستشو در این شرایط کم آبی و اقلیمی کشور.

سلیمانی از افزایش تولید کیسه های نایلونی خرید هم یاد کرد و گفت: در گذشته گاهی مردم از یک کیسه چند بار استفاده می کردند، اما اکنون کیسه های پلا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بلایی که این حجم از شوینده ها و زباله های پلاستیکی سر محیط زیست می آورد

بلایی که این حجم از شوینده ها و زباله های پلاستیکی سر محیط زیست می آورد