مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 فروردین 1399 ساعت 06:002020-04-12سياسي

فراخوان معاونت حقوقی قوه قضاییه در رابطه بالایحه استقلال وکلا


معاونت حقوقی قوه قضاییه طی فراخوانی از حقوقدانان، وکلای دادگستری، اساتید و کارشناسان خواست تا در خصوص اصلاح آیین نامه اجرایی لایحه استقلال کانون وکلای دادگستری نظرات خود را مطرح کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر معاونت حقوقی قوه قضاییه طی فراخوانی از حقوقدانان، وکلای دادگستری، اساتید و کارشناسان خواست تا در خصوص اصلاح آیین نامه اجرایی لایحه استقلال کانون وکلای دادگستری نظرات و پیشنهادهای کارشناسی خود را ارائه کنند.

در متن فراخوان معاونت حقوقی قوه قضاییه آمده است: در سال 1333 لایحه مهم و تاریخی استقلال کانون وکلای دادگستری به تصویب رسید و برای نخستین بار در آن دوره تاریخی، استقلال نهاد وکالت تضمین شد و در سال 1334 آیین نامه اجرایی قانون مذکور به تصویب وزارت دادگستری رسید.

اگرچه در برخی از مواد لایحه در سال های بعد اصلاحاتی صورت گرفته است، اما ساختار اصلی آن به قوت خود باقی است و از این رو می توان گفت ایران، از جمله کشورهای پیشرو قاره آسیا در خصوص تضمین استقلال نهاد وکالت است.

با پیروزی انقلاب اسلامی که ثمره خون شهیدان گلگون کفن و جانفشانی ایثارگران بوده است، وکلای دادگستری و حقوقدانان از جمله گروه های سرآمد و پیشتاز در عرصه تحکیم و تثبیت قوانین اسلام و حاکمیت قانون اساسی بودند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فراخوان معاونت حقوقی قوه قضاییه در رابطه بالایحه استقلال وکلا

فراخوان معاونت حقوقی قوه قضاییه در رابطه بالایحه استقلال وکلا