مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 22 فروردین 1399 ساعت 17:252020-04-10سياسي

امام جمعه شیراز: کرونا آزمون بزرگ الهی برای جهانیان است


آیت الله لطف الله دژکام طی سخنانی که جمعه از شبکه تلویزیونی استان فارس پخش شد با اشاره به حدیثی از امیرالمومنین (ع)، ابراز داشت: ایمان بر چهار ستون توکل، واگذار کردن کار به خدا، رضایت از قضای الهی و تسلیم در مقابل فرمان الهی استوار است و شایسته است شیعیان به این چهار پایه ایمان توجه کنند.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه در روزگاری هستیم که خواه ناخواه ارتباطات در سطح بین المللی توسعه یافته است، افزود: افزایش ارتباطات به گونه منجر به چالش عقاید باورها و سبک های مختلف زندگی شده است؛ بدین معنا هرکس با هر نوعی از فکر و سبک زندگی و تمدن وقتی در مقابل طیف دیگری از تفکرات و سبک زندگی قرار می گیرد، به مقایسه می پردازد.

آیت الله دژکام با تاکید بر اینکه بین ایمان ناب اسلامی و ایمان مسیحی نقاط افتراق و اشتراک است، گفت: ما حضرت عیسی (ع) را هم پیامبر خدا می دانیم و بر این باوریم که دین اسلام تکمیل شده همه ادیان است و از این نظر، پیامبران سابق برای ما ارزشمند هستند؛ اما نوع باورهای دینی در مسیحیت با باورهای دینی اسلامی تفاوت اساسی دارد.

وی ادامه داد: در طول سه سده گذشته، در اروپا مهد تمدن جدید، موضوع سازگاری عقل با ایمان مطرح شده است و در این زمینه، عموماً صاحب نظران اروپایی گفته اند ایمان با عقل سازگاری ندارد؛ تلاش های چند صد ساله فیلسوفا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امام جمعه شیراز: کرونا آزمون بزرگ الهی برای جهانیان است

امام جمعه شیراز: کرونا آزمون بزرگ الهی برای جهانیان است