مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 21 فروردین 1399 ساعت 05:302020-04-09ورزشي

جامعه سیلینگ خلیج فارس با هدف احیاء دریانوردی بادبانی ساحل نشینان ایران تشکیل شد


سرپرست جامعه سیلینگ خلیج فارس گفت: جامعه سیلینگ خلیج فارس با هدف احیاء دریانوردی بادبانی ساحل نشینان ایران تشکیل شد.

- ایسنا/هرمزگان سرپرست جامعه سیلینگ خلیج فارس گفت: جامعه سیلینگ خلیج فارس با هدف احیاء دریانوردی بادبانی ساحل نشینان ایران تشکیل شد.

مهدی زارعی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به برگزاری نخستین گردهمایی سیلینگ (بادبانی) خلیج فارس در بهمن ماه سال گذشته در جزیره قشم، افزود: جامعه سیلینگ خلیج فارس با توجه به ضرورت توسعه ورزشهای دریایی و بالاخص سیلینگ (بادبانی) در استانهای جنوبی ایران با هدف احیای تاریخ دریانوردی نیاکانمان و انتقال آن به نسل های آینده تشکیل شده است.

سرپرست جامعه سیلینگ خلیج فارس تصریح کرد: در بیشتر نقاط کشور بر اساس پشتوانه تاریخی و همچنین شرایط اقلیمی و محیطی، ورزش های متناسب رشد و گسترش یافته است.

امروزه گنبد در گلستان با سوارکاری، شمشک و دیزین در تهران با اسکی و جویبار مازندارن با کشتی در کشور و حتی جهان شناخته می شوند.

وی ادامه داد: در این بین وجود نزدیک به 4900 کیلومتر خط ساحلی در جنوب کشور ، وجود 20 جزیره در قلمرو ایران، وجود بادهای دائمی زمستانه و تابستانه، حضور نوجوانان و جوانان مستعد و همچنین 30 مدال المپیک فرصت بی نظیری به استانهای جنوبی داده است که تاکنون در تصمیمات کلان ملی مورد توج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جامعه سیلینگ خلیج فارس با هدف احیاء دریانوردی بادبانی ساحل نشینان ایران تشکیل شد

جامعه سیلینگ خلیج فارس با هدف احیاء دریانوردی بادبانی ساحل نشینان ایران تشکیل شد