مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 فروردین 1399 ساعت 17:352020-04-08سياسي

آسمان هرمزگان در شب نیمه شعبان نورافشانی شد


مردم ولایت مدار هرمزگان ساعت 21 شامگاه چهارشنبه هم نوا با دیگر مردم ایران زمین طنین یا مهدی ادرکنی سردادند.

با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور و استان هرمزگان، اجرای برنامه های فرهنگی و معنوی در محافل دینی و مساجد هرمزگان تعطیل است و به جای آن مردم با اشتراک گذاشتن ویدئوهای کوتاه دینی و پیام های تبریک در فضای مجازی، نیمه شعبان را جشن گرفتند.

از دیرباز در شب نیمه شعبان، ولادت حضرت مهدی (عج)، آیین سنتی آردگیز گردانی در بندرعباس بویژه محله های قدیمی این شهر برگزار می شد که امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا این مراسم برگزار نشد.

در این آیین کودکان، نوجوانان و جوانان با در دست داشتن آردگیز (الک) به خانه همسایه ها رفتند و اشعاری به مناسبت میلاد حضرت مهدی (عج) می خوانند و اهالی نیز با نخودچی و کشمش، شیرینی و پول نقد از آنها استقبال می کنند که هدایا و وجوه جمع آوری شده بین نیازمندان توزیع می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان نیز گفت: ویژه برنامه نسیم انتظار با هدف ایجاد نشاط و طراوت در جامعه به مناسبت ولادت منجی عالم بشریت، در این استان در حال اجرا است.

حجت الاسلام حسین مهدیان با بیان اینکه ویژه برنامه نسیم انتظار تا جمعه ادامه می یابد، به ایرنا گفت: یکی از مهمترین بخش های این ویژه برنامه حرکت کاروان های شادی در شهرها است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آسمان هرمزگان در شب نیمه شعبان نورافشانی شد

آسمان هرمزگان در شب نیمه شعبان نورافشانی شد