مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 فروردین 1399 ساعت 14:302020-04-08پزشكي

ماندگاری ویروس کرونا در سطوح مختلف متفاوت است


کارشناس مرکز اطلاع رسانی داروها و سموم معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: ماندگاری ویروس کرونا در سطوح مختلف متفاوت است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کاشان، مریم یعقوبی با اشاره به اینکه که ویروس کرونا چه مدت روی سطوح زنده می ماند، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هنوز دقیقاً مشخص نیست، گمان می رود ماندگاری آن روی سطوح، بسته به جنس سطح و دما و رطوبت محیط مانند دیگر ویروس های این گروه بین چند ساعت تا چند روز باشد.

کارشناس مرکز اطلاع رسانی داروها و سموم معاونت غذا و دارو کاشان گفت: در صورتی که گمان می کنید سطح کار شما آلوده شده است، از یک ضدعفونی کننده ساده جهت تمیز کردن آن استفاده کنید.

وی افزود: مطالعات نشان می دهند که این ویروس روی سطوح سخت و صیقلی مانند استیل، پلاستیک، میز کار و شیشه تا 72 ساعت و روی سطوح مسی تا 4 ساعت زنده و فعال باقی می ماند.

یعقوبی گفت: هرچند تعداد این ویروس طی زمان روی این سطوح کاهش می یابد، اما به علت حضور حتی تعداد کم این ویروس در صورت امکان از دست زدن به این سطوح در محیط های عمومی خودداری و در صورت اجبار، از تماس دست آلوده با صورت خود پرهیز کنید.

کارشناس مرکز اطلاع رسانی داروها و سموم دانشگاه خاطرنشان کرد: سطوحی مانند پارچه، مقوا و کاغذ نمی توانند مقدار قابل توجهی از این ویروس را روی خود نگه دا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماندگاری ویروس کرونا در سطوح مختلف متفاوت است

ماندگاری ویروس کرونا در سطوح مختلف متفاوت است