مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 فروردین 1399 ساعت 20:302020-04-07پزشكي

14 نکته تغذیه ای برای بهبودیافتگان کرونا


در دوران نقاهت بیماری، اشتهای از دست رفته فرد افزایش یافته و این زمان بهترین فرصت برای جبران کمبود آب، ویتامین ها، پروتیین و انرژی مورد نیاز بدن است که در طول دوره بیماری به علت افزایش نیاز به مواد مغذی، - در دوران نقاهت بیماری، اشتهای از دست رفته فرد افزایش یافته و این زمان بهترین فرصت برای جبران کمبود آب، ویتامین ها، پروتیین و انرژی مورد نیاز بدن است که در طول دوره بیماری به علت افزایش نیاز به مواد مغذی، آب و الکترولیت ناشی از سوخت و ساز بالا در بدن به میزان کافی جذب نشده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و بنابر اعلام دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت، به طور کلی رعایت رژیم غذایی غنی از غذاهای گیاهی با حداقل فرآوری شامل میوه، سبزی، نان و غلات سبوس دار، حبوبات، ماهی و مرغ و مصرف کم گوشت قرمز در تسریع روند بهبودی موثر هستند.

اما به جز موارد ذکر شده پایبندی به چه اصولی ضرورت دارد؟ _ مصرف و تامین مقادیر زیاد مایعات مانند آب، آب میوه طبیعی، آب سبزی های تازه، چای کمرنگ، آب گوشت یا مرغ به میزان حداقل 8 لیوان در روز برای رقیق کردن ترشحات درون مجاری هوایی _ مصرف سوپ و آش داغ مانند سوپ سبزیجات، سوپ جو و آش برنج _ مصرف روزانه میوه و سبزی تازه یا سبزیجات آبپز به صورت دورچین کنار غذا برای تحریک اشتها و تامین ریز مغذی ها _ استفاده از منابع غذایی ویتامین


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

14 نکته تغذیه ای برای بهبودیافتگان کرونا

14 نکته تغذیه ای برای بهبودیافتگان کرونا