مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 فروردین 1399 ساعت 13:452020-04-06پزشكي

فاصله گذاری اجتماعی بیماران حاد تنفسی را کاهش داد


دکتر جواد باذلی روز دوشنبه طی گفت و گو با خبرنگاران از طریق ویدئو کنفرانس افزود: در شرایط فعلی، کاهش مراودات اجتماعی، ماندگاری مردم در خانه، پرهیز از حضور در اجتماعات و رعایت موازین طرح فاصله گذاری اجتماعی در کاهش شیوع بیماری کرونا موثر است و هر چه این مراودات کاهش یابد، این بیماری زودتر ریشه کن می شود.

وی ادامه داد: رفتار مردم روند کنترل بیماری کرونا را مشخص می کند بطوریکه اگر خانواده ها بیشتر در منازل بمانند این بیماری روند نزولی را طی می کند در غیر این صورت شاهد افزایش بیماران مبتلا یا مشکوک به کرونا در بیمارستان ها خواهیم بود.

وی گفت: آزمایشگاه تشخیص کرونا در گناباد با هزنیه 10 میلیارد ریال طی دو روز آینده راه اندازی می شود که نقش مهمی در سرعت بخشیدن به شناسایی بیماران مبتلا به کرونا دارد.

دکتر باذلی افزود: برای درمان بیماری کرونا در بیمارستان های زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی گناباد طبق پروتکل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی داروی هیروکسی کلروکین استفاده می شود و سایر داروهایی که در فضای مجازی عنوان شده هنوز ابلاغ نشده و در دسترس قرار نگرفته است.

وی ادامه داد: سه میلیارد ریال به عنوان حق الزحمه برای کادر درمان درگیر بیماری کرونا در بیمارستان ها و مراکز درمانی زیرپوشش این دانشگاه در شهرستان های گناباد و بجستان پر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فاصله گذاری اجتماعی بیماران حاد تنفسی را کاهش داد

فاصله گذاری اجتماعی بیماران حاد تنفسی را کاهش داد