مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 فروردین 1399 ساعت 06:302020-04-06اجتماعي

مشاهده و تصویر برداری از پلنگ و گربه پالاس در فیروزکوه


رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فیروزکوه، از مشاهده و تصویر برداری سه قلاده پلنگ و یک قلاده گربه پالاس در مناطق تحت مدیریت این شهرستان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، فرشاد فیروزنیا با اعلام این خبر گفت: مأموران اجرایی این اداره حین گشت و کنترل مناطق طبیعی، موفق به مشاهده و تصویر برداری از یک قلاده پلنگ ماده و دو توله پلنگ احتمالاً نابالغ در فواصلی نزدیک به هم شدند.

وی با اشاره به اینکه وجود این گونه در این منطقه نشانگر مناسب بودن زیستگاه برای حیات این گونه ی با ارزش است، افزود: با توجه به اهمیت حفظ تنوع زیستی شهرستان فیروزکوه بویژه پلنگ ایرانی و خرس قهوه ای، تشکیل کارگروه حفاظت از این گونه ها یکی از کارهای ضرورری بوده که جز برنامه های پیش بینی شده و قابل اجرا در سال جاری است.

فیروزنیا در ادامه به مشاهده و تصویر برداری از یک قلاده گربه پالاس وحشی نیز توسط محیط بانان اثر طبیعی ملی تنگه واشی در حین گشت و کنترل منطقه اشاره داشت و گفت: گربه پالاس از نایاب ترین گربه های وحشی ایران و جهان به شمار می آید و این گونه از حیوانات شب فعال، بسیار هوشیار بوده و مشاهده آن بسیار دشوار است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشاهده و تصویر برداری از پلنگ و گربه پالاس در فیروزکوه

مشاهده و تصویر برداری از پلنگ و گربه پالاس در فیروزکوه