مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 فروردین 1399 ساعت 05:272020-04-06بين الملل

ماهاتیرمحمد: انگلیس می خواست علیه مالزی مانند فلسطین، توطئه کند


نخست وزیر سابق مالزی در سخنانی به نحوه تبدیل شدن علاقه اش به انگلیس به تنفر از این کشور پرداخت و از توطئه انگلیس علیه کشورش در دهه های پیش برای تبدیل کردن آن به فلسطینی دیگر پرده برداشت.

- نخست وزیر سابق مالزی در سخنانی به نحوه تبدیل شدن علاقه اش به انگلیس به تنفر از این کشور پرداخت و از توطئه انگلیس علیه کشورش در دهه های پیش برای تبدیل کردن آن به "فلسطینی دیگر" پرده برداشت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، ماهاتیر محمد، نخست وزیر سابق مالزی در مصاحبه با برنامه شاهد علی العصر در شبکه الجزیره با اشاره به دلایل تبدیل علاقه اش به انگلیس به تنفر و خشم نسبت به این کشور، اظهار کرد: در زمان بچگی و آن زمان که در دوران مدرسه بودم، طرفدار انگلیس بودم.

ماهاتیر محمد در این باره گفت: موضع من در آن زمان مانند بسیاری از همسال هایم در مالزی بود و شیفته نظم و انضباط انگلیسی ها شده بودم و به همین منظور در مدرسه ای انگلیسی درس خواندم و تاریخ و فرهنگ انگلیس را فرا گرفتم و معتقد بودم که ملت این کشور ملتی شکست ناپذیر هستند.

وی افزود: اما زمانی که ژاپنی ها، انگلیس را شکست دادند و آنها را ناگزیر به خروج از مالزی کردند، این تصور از بین رفت.

این زمان بود که متوجه شدم انگلیسی ها می توانند توسط یک ملت و ارتش آسیایی شکست بخورند و ژاپنی ها منضبط تر و بابرنامه تر از ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماهاتیرمحمد: انگلیس می خواست علیه مالزی مانند فلسطین، توطئه کند

ماهاتیرمحمد: انگلیس می خواست علیه مالزی مانند فلسطین، توطئه کند