مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 فروردین 1399 ساعت 05:272020-04-06اقتصادي

چراغ روشن خانه نشینی در برابر کرونا


زمانی که ویروس کرونا در کشور شیوع پیدا کرد، عده ای بی تابانه قصد رفتن به بازار را داشتند، اما فکرش را می کرد که در آستانه عید نوروز و فصل بهار عده ای از مردم بتواند روزهای متوالی را در قرنطینه خانگی به سر ببرد.

اما با وجود همه سختی ها و چالش هایی که در این مسیر وجود داشت بیشتر مردم کشور با درک شرایط و برای سلامتی خود و اطرافیانشان خانه نشینی را ترجیح دادند و فعالیت های روزانه، شغل و حرفه خود را تعطیل کردند و سبک جدیدی از زندگی را در پیش گرفتند.

با این اوصاف، روانشناسان، مشاوران و کارشناسان حوزه خانواده راهکارها و روش های مختلفی را برای روزهای قرنطینگی پیشنهاد دادند.

پویش های مختلفی به راه افتاد و عده ای به مطالعه و کتاب خواندن روی آورند، برخی به انجام کارهای عقب افتاده خود در خانه مشغول شدند، تعدادی از خانواده ها در حیاط خانه با انجام ورزش و بازی های محلی خود را سرگرم کردند، برخی از مادران تجربه تهیه غذاهای جدید را کسب کردند و تعدادی از پدران تلاش کردند فاصله بین خود و فرزندانشان را کمتر کنند و ساعات بیشتری را در کنار خانواده سپری کنند.

دوران قرنطینه خانگی فرصت مناسبی برای محک تاب آوری جامعه به شمار می رود که در کنار همه اضطراب ها، سختی ها و چالش های مخصوص به خود فرصت هایی نیز خلق کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چراغ روشن خانه نشینی در برابر کرونا

چراغ روشن خانه نشینی در برابر کرونا