مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 فروردین 1399 ساعت 04:452020-04-06اقتصادي

250 هزار مترمکعب رواناب ناشی از بارندگی در دامغان ذخیره شد


رییس اداره منابع طبیعی دامغان بابیان اینکه سازه های آبخیزداری در کنترل سیلاب نقش مهمی دارند، گفت: 250 هزار مترمکعب رواناب ناشی از بارندگی های اخیر در شهرستان ذخیره شد.

- علی اکبر عباسی راد در گفتگو با خبرنگار مهر ، ضمن بیان اینکه بیش از 250 هزار مترمکعب رواناب ناشی از بارندگی در پشت سازه های آبخیزداری دامغان ذخیره شده است، ابراز داشت: این موضوع به خوبی نشان می دهد که سازه های آبخیزداری توانسته از ایجاد صدمه و آسیب به اراضی مسکونی و کشاورزی جلوگیری کند.

وی ضمن بیان اینکه اهمیت سازه های آبخیزداری در مهار و کنترل سیل چه در مناطق بالادست و چه در دامنه ها و اراضی پایین دست کاملاً مشهود است، افزود: سازه های آبخیزداری قادر هستند بیش از دو میلیون مترمکعب آب را مهار یا ذخیره سازی کنند.

رییس اداره منابع طبیعی دامغان بابیان اینکه بیش از 40 دستگاه سازه های آبخیزداری در شهرستان احداث شده است، ابراز داشت: هدف از ساخت این سازه ها جلوگیری و مهار سیل و همچنین نفوذ آب به داخل خاک و تغذیه سفره های آب زیرزمینی عنوان شده است.

عباسی راد ضمن بیان اینکه سازه های آبخیزداری احداث شده در شهرستان دامغان شامل بندهای سنگ و ملات در بالادست و بندهای خاکی و تورکینست ها در پایین دست هستند، در ادامه تصریح کرد: تاکنون بیش از 200 هزار مترمکعب عملیات سنگ و ملات و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

250 هزار مترمکعب رواناب ناشی از بارندگی در دامغان ذخیره شد

250 هزار مترمکعب رواناب ناشی از بارندگی در دامغان ذخیره شد