مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 فروردین 1399 ساعت 04:402020-04-06اقتصادي

برداشت گیاهان دارویی در کاشان ممنوع است


به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، صدور هر گونه مجوز برداشت از گیاهان دارویی، صنعتی و خوراکی مرتعی ممنوع است.

- ایسنا/اصفهان رییس اداره منابع طبیعی کاشان گفت: به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، صدور هر گونه مجوز برداشت از گیاهان دارویی، صنعتی و خوراکی مرتعی ممنوع است.

محمد مهدی شریفی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: در اجرای این دستورالعمل، یگان حفاظت منابع طبیعی از هر گونه بهره برداری از گیاهان دارویی، ‏صنعتی و خوراکی توسط جوامع ‏محلی و روستایی جلوگیری کرده و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

‏ وی تصریح کرد: عملیات برداشت گیاهان مرتعی که به صورت گروهی انجام می شود به علاوه شیوه بهره برداری سنتی، امکان آلودگی ابزارهای برداشت و ‏جمع آوری گیاهان از طبیعت و مصرف آن به بازارهای متعدد می تواند عامل سرایت غیرقابل کنترل ویروس کرونا در ‏جامعه‎ ‎بهره بردار و یا مصرف کننده شود.

رییس اداره منابع طبیعی کاشان، افزود: بسیاری از شهروندان طرفدار گیاهان دارویی با فرارسیدن فصل بهار به جمع آوری این گیاهان از جمله کنگر، ‏ریواس، اسفناج وحشی، دنبلان کوهی و کرفس کوهی اقدام می کنند.

شریفی گفت: مرتع های شهرستان کاشان در روستاهای نشلج، اسحاق آباد، ویدوجا و مرق، محل رشد گونه های باریجه و در بخش های برزک، قمصر و کامو رویشگاه گونه ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برداشت گیاهان دارویی در کاشان ممنوع است

برداشت گیاهان دارویی در کاشان ممنوع است