مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 فروردین 1399 ساعت 04:002020-04-06اقتصادي

نجات بازار نفت در گرو تحقق وعده ها


قیمت های نفت هفته گذشته تحت تاثیر افت شدید تقاضا که در پی قرنطینه در نقاط مختلف جهان به دلیل شیوع ویروس کرونا روی داده است و شکست اوپک و متحدانش برای انعقاد پیمان نفتی جدید و محدودیت عرضه، - قیمت های نفت هفته گذشته تحت تاثیر افت شدید تقاضا که در پی قرنطینه در نقاط مختلف جهان به دلیل شیوع ویروس کرونا روی داده است و شکست اوپک و متحدانش برای انعقاد پیمان نفتی جدید و محدودیت عرضه، به پایین ترین حد در 18 سال اخیر سقوط کرد، در این شرایط کارشناسان تنها راه نجات بازار نفت را تحقق وعده های داده شده می دانند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، اوپک پلاس سرگرم مذاکره روی کاهش تولید نفت معادل 10 درصد از تقاضای جهانی یا 10 میلیون بشکه در روز است و تولیدکنندگان عضو این گروه با توجه به بی سابقه بودن این اقدام، انتظار دارند تولیدکنندگان خارج از اوپک پلاس نظیر آمریکا هم مشارکت کنند.

اما واشنگتن هنوز وعدهای برای پیوستن به این تلاش ها نداده و ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه روز جمعه عربستان سعودی را عامل ریزش قیمت های نفت معرفی کرد و باعث واکنش فوری ریاض در روز شنبه شد.

شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان سعودی به اظهارات روز جمعه همتای روسی خود واکنش نشان داد و در بیانیهای که از سوی خبرگزاری SPA منتشر شد، اعلام کرد که وزیر انرژی روسیه نخستین کسی بو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نجات بازار نفت در گرو تحقق وعده ها

نجات بازار نفت در گرو تحقق وعده ها