مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 فروردین 1399 ساعت 21:302020-04-05سياسي

کرونا، چالش مناسکی شرق چالش تمدنی غرب


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دیگر رسانه های خبرگزاری دانشجو، عبدالله گنجی در یادداشت روزنامه جوان نوشت: کرونا را به عنوان پدیده ای جهانشمول می بینند که قوم، - دیسیپلین نظم و تربیت غربی با غارت فروشگاه ها، بدویت نهفته در آن را لو داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دیگر رسانه های خبرگزاری دانشجو ، عبدالله گنجی در یادداشت روزنامه جوان نوشت: کرونا را به عنوان پدیده ای جهانشمول می بینند که قوم، نژاد، مرز، مذهب و تمدن نمی شناسد.

اگرچه عمده حاکمان جهان بر دو بعد انسانی (مرگ و میر) و اقتصادی (پیامد) آن متمرکز شده اند، اما اندیشمندان جهان به سرعت به سمت شناسایی و تحلیل جهان پساکرونا رفتند تا ببینند اثرات ماندگار و ژرف آن چه خواهد شد؟ بدون تردید برای فهم اثرات آن نمی توان برای غرب و شرق نسخه واحد پیچید و قضاوت یکپارچه کرد.

برای شرق خصوصاً جهان اسلام اگر کرونا طولانی نباشد صرفاً گرایش اجباری سکولاریسم (دین فردی) تحمیل خواهد شد، زیرا مناسک اجتماعی را به تعطیلی کشانده است.

این سکولاریسم اگر کوتاه مدت باشد (بدون تغییر نسلی) اثرات منفی ندارد، خصوصاً اینکه تعطیلی مناسک از حرم الهی تا نماز جمعه و جماعت و ادعیه و مناسک رمضانیه، موجب نوعی عطش اجتماعی خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کرونا، چالش مناسکی شرق چالش تمدنی غرب

کرونا، چالش مناسکی شرق چالش تمدنی غرب