مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 فروردین 1399 ساعت 11:552020-04-05اجتماعي

انتقال جنجالی یوزپلنگ های پردیسان به سمنان


یوزهای پارک پردیسان در حالی امروز (17 فروردین ماه) به گفته مسوولان سازمان حفاظت محیط زیست در حال انتقال به سمنان هستند که جزییات این اقدام از جمله چگونگی انتقال، - طی روزهای اخیر خبرها و فیلم هایی از تلاش برای بیهوش کردن دلبر - یوز ماده ای که در پارک پردیسان و در اسارت زندگی می کند - منتشر شده است.

هدف از بیهوش کردن این یوز انجام معاینات دوره ای عنوان شده است اما بر اساس فیلم های منتشره در شبکه های اجتماعی پس از ساعت ها تعقیب و گریز تیم بیهوش کننده با یوزپلنگ، اعضای تیم موفق به این کار نشدند و در عین حال استرس زیادی نیز به این حیوان ارزشمند وارد کردند.

از سویی دیگر سایت دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران اعلام کرده است که هدف از بیهوشی، زنده گیری حیوان و انتقال به مکانی دیگر در راستای پروژه تکثیر در اسارت یوزها است همچنین تصاویری منتشر شده است که نشان می دهد امروز (17 فروردین) باکسی غیر استاندارد برای انتقال یوزها وارد پردیسان شده است.

سازمان محیط زیست علت تعقیب دلبر را انجام معاینات اعلام کرد و شهاب الدین منتظمی مدیرکل دفتر مدیریت حیات وحش این سازمان در گفت و گو با یکی از شبکه های تلویزیونی گفته بود که طی روزهای پایانی اسفند دلبر نیاز به معاینه دوره ای داشته است و به همین دلیل با هماهنگی بیمارستان دامپزشکی تهران تیمی تخصص


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتقال جنجالی یوزپلنگ های پردیسان به سمنان

انتقال جنجالی یوزپلنگ های پردیسان به سمنان