مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 فروردین 1399 ساعت 09:002020-04-05سياسي

کرونا، دستگاه قضا و حقوق شهروندی


رییس مرکز وکلای قوه قضاییه تاکید کرد: آنچه در این ایام کمتر مورد توجه قرار گرفت اقدامی جهادی و بی سابقه در بدنه عظیم نظام قضایی کشور مبنی بر اعطای مرخصی به حدود یکصد هزارنفر از زندانیان بوده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار حقوقی و قضایی خبرگزاری فارس، علی بهادری جهرمی رییس مرکز امور وکلای قوه قضاییه در یادداشتی که در اختیار این خبرگزاری قرار داد نوشت: ایام تلخ شیوع بیماری کرونا در بهترین برهه های زمانی ایرانیان در سال، به سختی سپری شد و رو به روزهای پایانی آورد.

اما آنچه در این ایام کمتر مورد توجه قرار گرفت اقدامی جهادی و بی سابقه در بدنه عظیم نظام قضایی کشور مبنی بر اعطای مرخصی به حدود یکصد هزارنفر از زندانیان بود که از چند منظر نیازمند تذکر و تحلیل است: 1- در موقعیتهای سخت، مردم و شهروندان نیازمند داشتن آرامش روانی و احساس در کنار هم بودن هستند.

دوری یکصدهزار نفر از خانه های خود به واسطه جرایمی که در گذشته مرتکب شده یا حقوقی که بر گردن ایشان وجود دارد، این حس را برای جمعیت حداقل چهار یا پنج برابری خانواده های ایشان تا حدود زیادی تحت شعاع قرار میداد که مستمر نگران وضعیت سلامتی عضو دور از خانواده خود بودند.

2- در موقعیت شیوع بیماری مطابق اعلام ستاد مقابله با کرونا، مکانهای عمومی بیش از هرجا در معرض خطر و آسیب جدی قرارداشته و سوء م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کرونا، دستگاه قضا و حقوق شهروندی

کرونا، دستگاه قضا و حقوق شهروندی