مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 فروردین 1399 ساعت 08:152020-04-05اقتصادي

مردم با مدیریت مصرف از مشکل کمبود آب در فصل گرما جلوگیری کنند


معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس ضمن اعلام افزایش مصرف آب در پی شیوع کرونا از مردم خواست با رعایت الگوی بهینه مصرف یاری کنند تا در روزهای پیش رو از افت فشار و قطعی آب جلوگیری شود.

- محمود رضایی یکشنبه 17 فروردین با اشاره به اینکه استان پهناور فارس با 110 شهر، 36 شهرستان و بیش از 4000 روستا و آبادی است بیان کرد: در مجموع حدود 500 میلیون متر مکعب آب شرب به صورت سالانه در استان مصرف می شود.

او ادامه داد: حدود 145 میلیون متر مکعب از این میزان تنها به کلان شهر شیراز و شهرک های اقماری اطراف آن مربوط است که حدود 2 میلیون نفر جمعیت دارند.

معاون استاندار فارس با اشاره به اینکه در پی شیوع بیماری کویید 19 مصرف آب در استان فارس نیز به شدت افزایش یافته است، اظهار کرد: با توجه به تعطیلی مدارس، دانشگاه ها و بسیاری از واحد های صنفی و تولیدی به نظر می رسد پس از شروع بسیاری از این فعالیت ها مصرف آب در تابستان پیش رو بیش از میانگین سالهای گذشته باشد.

رضایی تاکید کرد: اگر شهروندان و هم استانی های عزیز به مدیریت مصرف آب توجه نکنند، شاهد افت فشار و یا قطعی آب برخی مناطق در زمان اوج مصرف خواهیم بود.

او به بارش های اخیر و آب گیری سدهای درودزن، رودبال، سلمان فارسی اشاره کرد و با بیان اینکه آب شرب مناطقی وسیع از مرکز و جنوب استان از آب این سدها تامین می شود


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مردم با مدیریت مصرف از مشکل کمبود آب در فصل گرما جلوگیری کنند

مردم با مدیریت مصرف از مشکل کمبود آب در فصل گرما جلوگیری کنند