مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 فروردین 1399 ساعت 07:452020-04-04پزشكي

250 لیتر الکل و محلول ضدعفونی غیرمجاز در شاهرود کشف شد


سولماز میرزامحمدی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به تلاش معاونت غذا و داروی این دانشگاه برای تأمین مواد ضدعفونی کننده مورد نیاز بیمارستان ها و مراکز بهداشتی، اظهار داشت: با این حال نیم نگاهی نیز به تولید شد و در این راستا به یک شرکت مجوز موقت برای تولید محلول های بر پایه الکل داده شد و یک کارخانه دیگر نیز در حال تجهیز است تا بتواند محلول های ضدعفونی کننده برای شرق استان تهیه کند.

وی از اعطای مجوز تغییر کاربری موقت کارخانه کنسانتره شاهرود خبر داد و گفت: این کارخانه که به صورت فصلی به تولید آبمیوه مشغول است اکنون می تواند از ملاس چغندر یا فروکتوز الکل تهیه کند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود ادامه داد: به این ترتیب کارخانه کنسانتره تنها کارخانه استان خواهد بود که تا چند روز دیگر تولید انبوه الکل را آغاز می کند و می تواند روزانه پنج تن از این محصول را در اختیار صنایع فعال استان قرار دهد.

میرزامحمدی اضافه کرد: علاوه بر این در برهه ای از زمان به دلیل کمبود مواد ضدعفونی کننده، آزمایشگاه مستقر در معاونت غذا و دارو 200 لیتر محلول ضدعفونی کننده دست بر پایه الکل تهیه کرد و در اختیار بخش های مختلف دانشگاه قرار داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

250 لیتر الکل و محلول ضدعفونی غیرمجاز در شاهرود کشف شد

250 لیتر الکل و محلول ضدعفونی غیرمجاز در شاهرود کشف شد