مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 فروردین 1399 ساعت 06:572020-04-04پزشكي

فوت و فن پخت قتلمه، نان قندی قوم ترکمن


قتلمه یکی از معروف ترین شیرینی های سنتی ترکمن های ساکن گلستان است که به طور ویژه در مراسم عروسی طبخ و سرو می شود اما بسیاری از خانواده ها به دلیل مزه خوش و راحتی در پخت، این میان وعده را به یکی از ارکان همیشگی سفره های خود تبدیل کرده اند.

برای پخت قتلمه ترکمن مواد زیر را باید تهیه کرد: تخم مرغ 5 عدد روغن 5 کیلوگرم آرد 5 کیلوگرم بیکینگ پودر 3 قاشق غذاخوری نمک به مقدار لازم آب به مقداری که آرد خمیر شود 1- در ابتدا باید آرد را خمیر کرده و به آن تخم مرغ ها، بکینگ پودر و نمک را اضافه کنیم و با دست این مواد را خوب ورز دهیم و سپس 5 تا 10 دقیقه روی مواد را با پارچه پوشانده و می گذاریم تا در دمای عادی اتاق استراحت کند.

2- خمیر آماده را به صورت قطعاتی که هر قطعه یک قرص نان شود، تقسیم می کنیم و سپس این قطعات را با وردنه به صورت ورقه های نازکی در می آوریم.

3- خمیرهای ورقه شده را که به شکل دایره ای کامل است، روی هم چیده و در فاصله ورقه ها، روغن می مالیم که تعداد این ورقه های نازک خمیر به ضخامت نهایی قتلمه بستگی دارد.

4- این خمیر دایره ای شکل ضخیم را به صورت مستطیل های بزرگ بریده، سپس با کشیدن خمیر با دست این قطعات مستطیل خمیر به عرض 5 سانتیمتر را به صورت دایره وار روی هم می پیچیم تا بصورت لایه لایه درآید سپس آن را دوباره به صورت دایره ای کامل به ضخامت نیم س


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فوت و فن پخت قتلمه، نان قندی قوم ترکمن

فوت و فن پخت قتلمه، نان قندی قوم ترکمن