مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 فروردین 1399 ساعت 06:402020-04-04سياسي

مشکلات روحی و روانی یکی از مهمترین پیامدها و تأثیرات کرونا بر جامعه


اپیدمی و بحران کروناویروس پیامدهای پیچیده و چند لایه در زمینه های مختلف اقتصادی، زیست محیطی، اجتماعی و فرهنگی به دنبال خواهد داشت  که ایجاد مشکلات و مسائل روحی و روانی را می توان یکی از مهمترین پیامد و تبعات   آن برشمرد.

- ایسنا/همدان یک جامعه شناس گفت: اپیدمی و بحران کروناویروس پیامدهای پیچیده و چند لایه در زمینه های مختلف اقتصادی، زیست محیطی، اجتماعی و فرهنگی به دنبال خواهد داشت  که ایجاد مشکلات و مسائل روحی و روانی را می توان یکی از مهمترین پیامد و تبعات   آن برشمرد.

دکتر صفی الله صفایی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: بحران کروناویروس و در خانه ماندن و بیکار شدن بسیاری از مشاغل در جامعه موجب آسیب اقتصادی به اقشار مختلف به ویژه اقشار کم درآمد و ضعیف جامعه بوده و به طور قطع نامناسب بودن شرایط اقتصادی بر مسائل روحی و روانی خانواده ها و جامعه تأثیرگذار خواهد بود.

وی با تأکید بر اینکه باید تبعات و پیامدهای کرونا را به حداقل رساند، افزود: باید جامعه را با خطرات کرونا و پیامدهای آن آشنا کرده و با آگاهی بخشی به جامعه موجب کنترل سریع تر این اپیدمی شد.

صفایی اضافه کرد: نخستین تأثیر این بحران که سلامت عمومی را تهدید می کند، هزینه های روانی ناشی از احساس ناامنی و اختلال بوده و شایعات منفی که در جامعه رواج می یابد، از خود ویروس خط


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشکلات روحی و روانی یکی از مهمترین پیامدها و تأثیرات کرونا بر جامعه

مشکلات روحی و روانی یکی از مهمترین پیامدها و تأثیرات کرونا بر جامعه