مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 فروردین 1399 ساعت 03:062020-04-03سياسي

دشت لاله های واژگون کوهرنگ قُرق می شود


علی محمدی مقدم روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: اجرای طرح قُرق این منطقه سال گذشته پیشنهاد داده شد، اما به دلیل حضور گردشگران و دوستداران طبیعت به خوبی اجرایی نشد.

وی، با اشاره به شیوع ویروس کرونا و اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی، کاهش سفر و اجرای طرح در خانه بمانیم گفت:کاهش حضور گردشگران و طبیعت دوستان در فصل رویش و شروع گل دهی لاله های واژگون، طرح قُرق این دشت در استان با موافقت معاون سیاسی امنیتی استاندار چهارمحال و بختیاری، دادستان و فرماندار شهرستان کوهرنگ اجرا می شود.

وی، با اشاره به اینکه وسعت دشت لاله های واژگون زمانی 3 هزار و 600 هکتار بود، یادآور شد: به دلیل چیدن گل ها، خارج کردن پیاز گل از دل خاک و ورود دام به دشت لاله های واژگون، این وسعت رویشی در این رویشگاه کاهش پیدا کرده است.

محمدی مقدم اظهار داشت: هم اکنون لاله واژگون در750 هکتار از وسعت این منطقه که در 12 کیلومتری چلگرد و در نزدیکی روستای بنواستکی شهرستان کوهرنگ و 98 کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری واقع شده ، رویش دارد.

وی، بر ممنوعیت چرای دام و حضور مردم در این منطقه برای حفظ و حراست از این گونه نادر تاکید کرد و گفت: رویش لاله واژگون از اواسط فرودین ماه آغار می شود و فصل گل دهی این گونه نادر از 20 فروردین ماه تا اواسط اردیبهشت ماه است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دشت لاله های واژگون کوهرنگ قُرق می شود

دشت لاله های واژگون کوهرنگ قُرق می شود