مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 15 فروردین 1399 ساعت 07:452020-04-03پزشكي

افزایش اضطراب و افسردگی به علت بیماری کرونا در افراد


آمار وسواس، اضطراب و افسردگی در افراد به علت بیماری کرونا افزایش یافته که با شرایط ایجاد شده لازم است افراد به سلامت روان خود اهمیت بیشتری دهند.

- ایسنا/خراسان شمالی یک روانشناس بالینی گفت: آمار وسواس، اضطراب و افسردگی در افراد به علت بیماری کرونا افزایش یافته که با شرایط ایجاد شده لازم است افراد به سلامت روان خود اهمیت بیشتری دهند.

دکتر حامد سجادپور، در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه ورود این میهمان ناخوانده در عرصه های اجتماعی، فرهنگی و روانشناختی مزایا و معایبی به همراه داشته است، اضافه کرد: شاید سال ها آموزش نمی توانست چنین تحولاتی ایجاد کند.

این روانشناس بالینی تاکید کرد: در این شرایط خطی بین انسان های آزاده و سوداگران مرگ کشیده شد که عده ای جان خود را فدا کردند تا دیگران را نجات دهند، عده ای ماسک احتکار کردند.

وی با تاکید براینکه کرونا برای افراد معایب و مزایایی داشته است، افزود: در کل رعایت بهداشت افزایش یافت، آلودگی هوا کمتر شد، همدلی افزایش یافت و یک نکته مهم این بود که استفاده از تکنولوژی و کسب و کار اینترنتی رشد چشمگیری داشت.

سجادپور در رابطه با معایب کرونا نیز خاطرنشان کرد: عده زیادی از هم وطنانمان را از دست داده ایم، فعالیت بدنی و ورزش و سلامت جسمانی کمتر شد و همینطور درگیری ها میان همسران در خانه افز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش اضطراب و افسردگی به علت بیماری کرونا در افراد

افزایش اضطراب و افسردگی به علت بیماری کرونا در افراد