مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 15 فروردین 1399 ساعت 05:252020-04-03سياسي

هشدار یک مسوول درمان: یزدی ها رعایت نکنند فاجعه دیگری در راه است


دکتر محمود نوری شادکام روز جمعه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: اگر مردم رعایت نکنند و اتفاق خوبی که در یک هفته گذشته در استان انجام شد را ادامه ندهند به احتمال قوی ما در آینده نزدیک با یک فاجعه مجدد و افزایش افسارگسیخته بیماری مواجه می شویم.

وی یادآور شد: ما الان در مرحله مدیریت بیماری کرونا هستیم و معنای این جمله این است که ما فعلا در وضعیتی قرار داریم که تعداد مبتلایان نیازمند بستری در بیمارستان با موارد بهبود یافته و ترخیص شده برابری می کند و این حاصل همکاری و همدلی و توجه مردم به هشدارهای بهداشتی بوده است اما این وضعیت به معنی مهار و کنترل بیماری نیست.

این مسوول بهداشت و درمان استان یزد اضافه کرد: تعداد زیادی از پرسنل توانمند حوزه درمان دچار بیماری شده اند و در قرنطینه قرار دارند و از این رو حوزه درمان، توانایی فاجعه دیگری را ندارد.

وی تصریح کرد: فشار کاری به پرستاران و پزشکان در بیمارستان ها طی 40 روز گذشته باعث خستگی و فرسودگی تعداد زیادی از کادر درمان شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد اضافه کرد: نگرانی جدی داریم که افزایش مجدد مبتلایان باعث بشود که نتوانیم آنطور که بایسته و شایسته است ارائه خدمت بدهیم و افزایش عوارض مرگ و میر را بدنبال داشته باشیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار یک مسوول درمان: یزدی ها رعایت نکنند فاجعه دیگری در راه است

هشدار یک مسوول درمان: یزدی ها رعایت نکنند فاجعه دیگری در راه است