مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 14 فروردین 1399 ساعت 07:452020-04-02اجتماعي

رویش شکوفه های طلایی رسیدن بهار را نوید می دهند/ بیدمشک اکسیر معجزه آسای طبیعت


رویش شکوفه های طلایی بیدمشک، رسیدن بهار را در آذربایجان غربی نوید می دهد و روزهایی که مردم در قرنطینه خانگی به سر می برند، عرق گیری از این معجزه طبیعت، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ارومیه، بیدمشک درختچه ای دو پایه است که در مواردی ارتفاع آن تا 8 متر نیز می رسد، این درختچه دارای پوست خاکستری کبود بوده و صاف یا کمی شیاردار است و جوانه های آن گلدار تخم مرغی با نوک کوتاه و یا تیز هستند.

پس از برداشت شکوفه های این درختچه برای عرق گیری و استفاده به عنوان دمنوش، برگ سبز تیره که پشت آن کرک دار و روشن است، ظاهر می شود ولی برگ های درختان ماده معمولا بیضی شکل و پهن تر از درختان نر و پشت آن ها کبود رنگ است.

از سال های بسیار دور درختچه بیدمشک به عنوان حصار در اطراف باغ ها، کنار جویبار ها و رودخانه ها به صورت خودرو یا پرورشی و حتی مقابل منازل شهری کشت می شود و در اصطلاح محلی به گل آذین نر این گیاه که حدود 3.

5 سانتی متر است، پیش پیشا می گویند و گل آذین ماده این گیاه نیز در مواردی به 9 سانتی متر می رسد.

شاید شناخت این درختچه برای افراد غیربومی استان آذربایجان غربی کمی سخت به نظر برسد ولی بدون شک  صاحب نظران و پزشکان در طب سنتی و اسلامی و طب رایج، نسبت به مزیت های درمانی این گیاه به خوبی واقف هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رویش شکوفه های طلایی رسیدن بهار را نوید می دهند/ بیدمشک اکسیر معجزه آسای طبیعت

رویش شکوفه های طلایی رسیدن بهار را نوید می دهند/ بیدمشک اکسیر معجزه آسای طبیعت