مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 14 فروردین 1399 ساعت 05:252020-04-02سياسي

کوچ عشایر خراسان رضوی به تاخیر افتاد


محمد نبوی فرد روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس نامه رییس سازمان امور عشایری و هماهنگی انجام شده با سازمان جنگل ها و آبخیزداری کشور، کوچ عشایر این استان به دلیل شیوع بیماری کرونا با هدف حفظ سلامت عشایر مدت یک ماه به تاخیر افتاد.

وی ادامه داد: بر این اساس کوچ عشایر استان که طبق سنوات قبل از 15 فروردین ماه هر سال آغاز و تا اول اردیبهشت ماه ادامه داشت، هم اکنون با یک ماه تاخیر به 15 اردیبهشت تا اول خرداد تغییر کرده است.

وی با بیان اینکه تاکنون گزارشی از ابتلای عشایر استان به بیماری کرونا نداشتیم گفت: احتمال افزایش تاخیر در کوچ عشایر به مناطق ییلاقی نیز در صورت تداوم شیوع بیماری کرونا، وجود دارد.

طبق سرشماری سال 1387 بیش از هفت هزار خانوار عشایری خراسان رضوی با 35 هزار نفر جمعیت در قالب 35 طایفه در این استان زندگی می کنند که 51 صدم درصد جمعیت خراسان رضوی را تشکیل می دهند.

عشایر خراسان رضوی با تولید سالانه 12 هزار تن گوشت قرمز، 17 هزار تن فراورده دامی شامل شیر، روغن، پشم، کرک و کود حیوانی و 41 هزار و 800 متر مربع صنایع دستی شامل گلیم، قالیچه، فرش و تابلو فرش نقش به سزایی در اقتصاد خراسان رضوی ایفا می کنند.

با اینکه عشایر خراسان رضوی کمتر از یک درصد جمعیت 6 میلیون و 400 هزار نفری این استان را تشکیل می دهند اما 15 درصد دام من


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کوچ عشایر خراسان رضوی به تاخیر افتاد

کوچ عشایر خراسان رضوی به تاخیر افتاد