مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 فروردین 1399 ساعت 07:552020-04-01اقتصادي

تحریم ها فرصتی برای رفع مشکلات ساختاری کشور است


کارشناس اندیشکده سیاستگذاری انرژی گفت: تحریم های ظالمانه در چند سال اخیر فشارهای زیادی را بر کشور تحمیل کرده اما از سویی به خوبی مشکلات ساختاری موجود در کشور را نمایان کرده که در صورت رفع این موانع نه تنها تحریم ها را به دید تهدید نباید دید بلکه می توان .

- مهران فقفوری کارشناس اندیشکده سیاستگذاری انرژی در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس در رابطه با شعار سال و معضلات اصلی تولید و راه حل های آن، گفت: برای رونق یافتن تولید نیاز است تا موانع پیش روی آن را شناسایی و در جهت رفع آن ها قدم برداریم.

برخی از این موانع متوجه ساختارهای موجود در کشور و برخی متوجه شرکت های تولید کننده است که توجه و التزام هر دو وجه می تواند راهگشای رشد اقتصادی و رونق تولید شود.

وی افزود: وجود تحریم های ظالمانه در چند سال اخیر فشارهای زیادی را بر کشور تحمیل کرده اما از سویی به خوبی مشکلات ساختاری موجود در کشور را نمایان کرده که در صورت رفع این موانع نه تنها تحریم ها را به دید تهدید نباید دید بلکه می توان به عنوان فرصتی تلقی کرد تا این مشکلات ساختاری را که هرگز در سیر عادی کشور قابل شناسایی نیستند را رفع کرد.

در این صورت روند رشد اقتصادی کشور دیگر از جنبه مشکلات ساختاری داخلی تحت فشار قرار نمی گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تحریم ها فرصتی برای رفع مشکلات ساختاری کشور است

تحریم ها فرصتی برای رفع مشکلات ساختاری کشور است