مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 فروردین 1399 ساعت 20:402020-03-31اقتصادي

کرونا و خرافه نحسی 13 فروردین


سیزده نحسی ندارد/نحسی از رفتار توست  هر زیان کاید به بار/از زشتی رفتار توست (ابوالقاسم حالت)  - سیزده نحسی ندارد/نحسی از رفتار توست  هر زیان کاید به بار/از زشتی رفتار توست (ابوالقاسم حالت)  در تقویم رسمی کشور روز 13 فروردین به عنوان روز طبیعت نامگذاری شده است هر چند در بین عموم مردم با عنوان سیزده به در شناخته می شود که بخشی از آیین و سنت نوروز به شمار می آید.

ایرانی ها بعد از دو هفته جشن و تعطیلی نوروز، در سیزدهمین روز فروردین به دل دشت و صحرا می زنند و در کنار خانواده و فامیل، دوستان و آشنایان اوقات خوشی را می گذرانند.

البته امسال به دلیل گستردگی ویروس کرونا، برگزاری سنت سیزده به در ممنوع و به همه شهروندان ایرانی توصیه شده است که به منظور مراقبت از جان خود و دیگران در خانه بمانند.

شاید این قرنطینه های خانگی روشی برای زیر سئوال بردن خرافات درباره نحسی روز 13 فروردین باشد.

بنابر معتقدات عامیانه ایرانیان در اثر قاجار، در روز سیزدهم فروردین احتمال داشت؛ خانه ها ویران شود بنابراین برای در امان ماندن از خطرات این روز و برای محافظت از خود در برابر اتفاقات شوم احتمالی در سال جدید، نخستین سیزدهم هر سال را از خانه بیرون می رفتند و به گردش و نشاط می گذراند تا آن نحسی و بلا را از خود، خانه و شهرشان به در کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کرونا و خرافه نحسی 13 فروردین

کرونا و خرافه نحسی 13 فروردین