مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 فروردین 1399 ساعت 10:052020-03-31اقتصادي

وابستگی به اوراق مالی یا آینده فروشی؟ /چشم انداز رشد کسری بودجه در سال 1399


یک استاد اقتصاد دانشگاه امام صادق(ع) گفت: دولت سال 1399 با کسری بودجه مواجه خواهد شد؛ تنها راه ممکن برای دولت انتشار اوراق بدهی و انواع اوراق مالی خواهد بود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اتاق بازرگانی ایران ، کامران ندری استاد اقتصاد دانشگاه امام صادق (ع) معتقد است: دولت سال 1399 با کسری بودجه مواجه خواهد شد؛ تنها راه ممکن برای دولت انتشار اوراق بدهی و انواع اوراق مالی خواهد بود، اما برای جلوگیری از انباشت بیش از حد بدهی دولت باید از علم اقتصاد و دانش اقتصاددان ها کمک بگیرد تا بتواند این مسئله را مدیریت کند.

دولت بزرگترین سهم از اقتصاد ایران را به خود اختصاص داده است؛ اما میزان درآمد با هزینه سازگاری ندارد و دولت مجبور است، برای پوشش هزینه های خود به روش های مختلف متوسل شود و کسری بودجه را تأمین کند.

هرچند میزان بدهی دولت در ایران به نسبت تولید ناخالص داخلی در مقایسه با بسیاری از کشورها، چندان بالا نیست، اما نوع بدهی های دولت در ایران و شیوه بازپرداخت آن به اقتصاد آسیب جدی وارد کرده است.

از طرفی پایان سال 1398 و شروع سال 1399 با شیوع ویروس کرونا و آسیب آن به اقتصاد کشور همراه شده، در این شرایط دولت با شرایط سخت تری هم مواجه شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وابستگی به اوراق مالی یا آینده فروشی؟ /چشم انداز رشد کسری بودجه در سال 1399

وابستگی به اوراق مالی یا آینده فروشی؟ /چشم انداز رشد کسری بودجه در سال 1399