مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 فروردین 1399 ساعت 09:352020-03-31اقتصادي

ترکان: تصویب نشدن FATF فشار تحریم را تشدید می کند


عدم تصویب FATF ما را از ظرفیت های بانکداری بین المللی محروم می کند، پس باید در سال جدید به دنبال حوزه هایی برویم که کمترین وابستگی را به تحریم ها دارد.

- مشاور رییس جمهوری گفت: عدم تصویب FATF ما را از ظرفیت های بانکداری بین المللی محروم می کند، پس باید در سال جدید به دنبال حوزه هایی برویم که کمترین وابستگی را به تحریم ها دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، ایلنا نوشت: بحران ها و حوادث مختلف از جمله تشدید تحریم ها در سال 98 موجب بروز مشکلات اقتصادی در کشور شد.

حال با عدم تصویب لوایح چهارگانه FATF و قرار گرفتن نام ایران در لیست سیاه نگرانی از تشدید مشکلات در سال 99 را افزایش داده است.

در همین راستا گفت وگویی را با اکبر ترکان، مشاور رییس جمهور در دولت یازدهم انجام دادیم که مشروح آن را در ادامه می خوانید: ترکان معتقد است که حتی در صورت خاتمه تحریم های آمریکا عدم تصویب FATF ابزاری می شود که ما را از ظرفیت های بانکداری بین المللی محروم می کند.

وی در خصوص عقب ماندن از برنامه های سند چشم انداز 20 ساله می گوید: مدت زیادی از سال های گذشته را تحت فشار شدیدترین تحریم ها بودیم و این مانع از تعامل با دنیا و قدم برداشت در مسیر تحقق برنامه 20 ساله شد.

گزیده این گفت وگو را در ادامه می خوانید: - از حدود 14 سالی که از تصویب سند چشم انداز و شروع برنامه های مربوط به سند می گذرد س


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ترکان: تصویب نشدن FATF فشار تحریم را تشدید می کند

ترکان: تصویب نشدن FATF فشار تحریم را تشدید می کند