مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 فروردین 1399 ساعت 22:252020-03-29سياسي

آیا گذر زمان یک توهم است؟!


برخی دانشمندان تصور می کنند که زمانِ کنونی صرفاً معادل یک موقعیت واحد در فضازمان است و این بدان معناست که در واقع گذر زمان تنها یک توهم است، - اما نظریه های گونانی در این مورد وجود دارد که در این گزارش می خواهیم به بازگویی آنها بپردازیم و ببینیم کدام نظریه در مجامع علمی طرفداران بیشتری دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از آی ای، آیا سفر در زمان ممکن است؟ آیا زمان فقط یک توهم است که مغز ما باور دارد در حال حرکت رو به جلو به صورت خطی است؟ طبق نظر طرفداران نظریه جهان توده (block universe)، پاسخ هر دو سؤال مثبت است.

نظریه جهان توده ، اکنون را به عنوان یک مکان دلخواه و قراردادی در زمان توصیف می کند و اظهار می دارد که گذشته، آینده و حال همه به طور همزمان وجود دارند.

همانطور که مکان فعلی شما وجود سایر مکان ها را از بین نمی برد و نقض نمی کند، نظریه جهان توده ادعا می کند که بودن در زمان حال به معنای عدم جریان و رخ دادن گذشته و آینده در حال حاضر نیست.

طبق نظریه جهان توده ، جهان یک توده غول پیکر از همه چیزهایی است که در همه ازمنه و همه مکان ها اتفاق افتاده است و اتفاق می افتد و خواهد افتاد.

براساس این نظریه، گذشته، حال و آینده همگی باهم در حال حاضر وجود دارند و به طور برابر، واقعی هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا گذر زمان یک توهم است؟!

آیا گذر زمان یک توهم است؟!