مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 فروردین 1399 ساعت 05:452020-03-29سياسي

اگر 90درصد مردم در خانه بمانند کرونا تا سه ماه دیگر کنترل می شود


به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا دکتر سید محمد علوی شامگاه شنبه با حضور در برنامه زنده تلویزیونی سلامت خونه خوزستان بیان کرد: زمان کنترل این بیماری بستگی به رفتار و رعایت نکات ایمنی توسط مردم دارد که براساس محاسبات صورت گرفته در جهان، اگر استراتژی در خانه ماندن حدود 70 درصد یا کمتر رعایت شود اپیدمی کنترل نمی شود و اگر حدود 80 درصد رعایت شود حدود چهار ماه برای کنترل بیماری زمان نیاز است.

وی افزود: با وضعیت کنونی و با رعایت نکردن استراتژی در خانه ماندن توسط برخی از مردم ، کنترل بیماری در مدت زمان کوتاه بعید است.

علوی در خصوص بیماریابی نیز گفت: هم اکنون از نظر کیت های آزمایشگاهی در وضعیت مناسبی قرار داریم و در شناسایی بیماران مشکلی وجود ندارد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپوراهواز بیان کرد: افراد در تماس با موارد آلوده که علامتی ندارند مانند بمب ساعتی هستند و شناسایی این گونه افراد بسیار حایز اهمیت است.

وی ادامه داد: به همین دلیل باید در خانه بمانیم و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنیم که همان خود قرنطینگی است.

تاکنون دارو و درمان قطعی برای کرونا کشف نشده است علوی اضافه کرد: تاکنون هیچ واکسن و دارویی برای پیشگیری از این بیماری کشف نشده است و درمان قطعی برای آن وجود ندارد بنابراین تنها راه مبتلا نشدن، پیشگیری کردن یعنی در خانه ماندن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اگر 90درصد مردم در خانه بمانند کرونا تا سه ماه دیگر کنترل می شود

اگر 90درصد مردم در خانه بمانند کرونا تا سه ماه دیگر کنترل می شود