مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 فروردین 1399 ساعت 03:252020-03-29سياسي

بندر خشک جیرفت راه اندازی می شود


یحیی کمالی پور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: علاوه بر این، طرح پایانه لُجستیک بار و منطقه آزاد کشاورزی مصوب شده که این طرح ها مانند زنجیری به هم متصل هستند.

وی تصریح کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی و ظرفیت کشاورزی منطقه جنوب کرمان و نظر کارشناسان این طرح برنامه ریزی، مطالعه و مصوب شد.

نماینده مجلس اظهار داشت: بندر خشک به پایانه ای ترکیبی در داخل کشور و مجاور خطوط اصلی ریلی و جاده ای مبادلاتی همچون ایستگاه های ریلی و پایانه های جاده ای گفته می شود که در نزدیکی مراکز تجمع کالا (تولید یا مصرف) بوده و حداقل به 2 شیوه ریل و جاده به بنادر ساحلی یا مرزهای فعال تجاری متصل است.

نایب رییس کمیسیون حقوقی مجلس شورای اسلامی بیان داشت: طراحی بندر خشک جیرفت در کنار فرودگاه و وصل شدن یک خط ریلی برنامه ریزی شده است که در صورت اجرا فقط در فاز اول این طرح زمینه اشتغالزایی بین 2 تا سه هزار نفر را ایجاد می کند.

وی تصریح کرد: طبق مطالعات و طراحی های انجام شده هفت شهرک متنوع با عنوان هفت شهر عشق راه اندازی می شود و جیرفت جدیدی را ایجاد می کند.

کمالی پور ادامه داد: در این طرح، بار از بندر تَر مستقیما به اینجا می آید و دپو می شود و از این منطقه به سایر نقاط کشور ارسال می شود و همچین بارهای جنوب کرمان از اینجا به سراسر دنیا صادر خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بندر خشک جیرفت راه اندازی می شود

بندر خشک جیرفت راه اندازی می شود