مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 فروردین 1399 ساعت 08:552020-03-28سياسي

اخبارجعلی و متعارض درباره کرونا و تکلیف مردم


انتشار مطالب جعلی و متعارض در شرایط بحران های فراگیر در فضای مجازی اگرچه بی سابقه و دور از انتظار نیست اما حتی تولید و انتشار کم آن در بخش های رسمی خطرناک تر از کروناست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، دکتر اکبر نصراللهی رییس دانشکده ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرکز در یادداشتی که در اختیار مهر قرار داده است درباره تعارض در پخش اخبار مربوط به شیوع کرونا در رسانه ملی و واکنش مخاطبان این رسانه این اخبار مواردی را متذکر شده است.

این یادداشت را در ادامه می خوانیم: اطلاع رسانی صحیح به مخاطبان، از مهم ترین کارکردهای خبری رسانه هاست؛ قالب و ظرفیت های مختلف ارائه پیام باید مکمل هم باشند و در محتوای آنها نباید تناقض و تعارضی مشاهده شود.

تناقض و تعارض در خبرها، انواع مختلفی دارد (تعارض با واقعیت، تعارض با سیاست های کلی رسانه، قانون اساسی و نظام سیاسی، تعارض محتوا با ماهیت رسانه یا بخش خبری، تعارض با و بین رسانه ها، شماره ها و بخش های خبری، تعارض با مؤلفه های تصویری و زیرنویس و کرال و…).

بدیهی است انطباق کامل اجزای مختلف خبر، انتقال پیام را تسهیل و اثرگذاری آن را افزایش می دهد و برعکس وجود تعارض، مخاطبان را سردرگم می کند، به اطلاع رسانی صحیح آسیب می رساند و به بی اعتمادی مخاطب، مخاطب گریزی و کاهش اثرات پیام می انجامد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اخبارجعلی و متعارض درباره کرونا و تکلیف مردم

اخبارجعلی و متعارض درباره کرونا و تکلیف مردم