مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 فروردین 1399 ساعت 04:052020-03-28پزشكي

کسب دانش فنی تولید کیت های استخراج و تشخیص کرونا در کشور


محققان یکی از شرکت های دانش بنیان علاوه بر تولید کیت های تشخیص به دانش فنی تولید کیت های استخراج RNA ویروس کووید-19 دست یافتند.

- اردوان اسداللهی مدیر عامل این شرکت دانش بنیان در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه این شرکت فعالیت خود را از سال 1397 آغاز کرد، گفت: زمینه تحقیقاتی و مطالعاتی ما تولید کیت های تشخیصی مولکولی است.

وی تولید کیت های استخراج RNA از نمونه های مختلف را از دیگر دستاوردهای این شرکت دانست که بر اساس نیاز کشور تولید شده است و ادامه داد: با شیوع ویروس کرونا در کشور مطالعه بر روی کیت های استخراجی و تشخیصی مربوط به این ویروس را در دستور کار قرار دادیم و همزمان با انتشار فراخوانی برای تولید این نوع کیت ها، طرح های خود را در این زمینه ارائه دادیم.

اسداللهی، اضافه کرد: از میان 50 شرکت که طرح های خود را در این زمینه ارائه کردند، 8 شرکت انتخاب شد که یکی از آنها شرکت ما بوده است و با این پذیرش، به صندوق های پژوهش و فناوری برای دریافت تسهیلات تولید معرفی شدیم.

مجری طرح ادامه داد: در روز 28 اسفندماه با درخواست وام ما موافقت شد و در روز 5 فروردین سال جاری اولین قسط این تسهیلات پرداخت شد ولی ما قبل از دریافت این تسهیلات تاکنون بیش از 25 هزار تست استخراج به مراکز آزمایشگاهی مرجع کشور مانند در اهواز، بابل، تبریز، ساری، گرگان، مشهد و ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کسب دانش فنی تولید کیت های استخراج و تشخیص کرونا در کشور

کسب دانش فنی تولید کیت های استخراج و تشخیص کرونا در کشور