مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 8 فروردین 1399 ساعت 06:202020-03-27حوادث

تشکیل 316 پرونده قضایی برای شایعه سازان مرتبط با شیوع کرونا


جانشین رییس پلیس فتا از راه اندازی کارگروه ویژه رصد اخبار و اطلاعات بارگذاری شده در فضای مجازی مرتبط با شیوع کرونا خبرداد و گفت: براساس اقدامات تخصصی سایبری پلیس فتا تاکنون 998 موارد مجرمانه در این فضا احصا شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سرهنگ حسین امیرلی در این باره اظهارداشت: اقدام فنی و عملیاتی شبانه روزی پلیس فتا در جهت سالم سازی فضای مجازی از انتشار هرگونه شایعات و بارگذاری اخبار و تصاویر جعلی کماکان ادامه دارد و برخورد با شایعه سازان و مغرضین که به صورت عمدی و غیرعمدی در جهت تشویش اذهان عمومی و ایجاد نگرانی و اضطراب در جامعه فعالیت می کنند از اولویت های اصلی ماموریت پلیس فتا است.

این مقام انتظامی ادامه داد: براساس رصد و تحلیل فنی اخبار، اطلاعات و کلیپ های منتشره در فضای مجازی با موضوع کرونا ویروس، تاکنون 998 موارد مجرمانه احصا و از این تعداد 974مورد شناسایی و 316 پرونده قضایی تشکیل شده است.

به گفته وی، 299 مورد نیز با تذکر تلفنی نسبت به حذف محتوای مجرمانه از تارنمای خود اقدام کرده اند.

سرهنگ امیرلی خاطرنشان کرد: متاسفانه از حدود دو ماه پیش شاهد انتشار شایعات بی پایه و اساس در فضای مجازی هستیم به گونه ای که تولید و انتشار شایعات پیچیده تر، هدفمند و سازمان یافته تر شد که می توان به شایعه تعطیلی اجباری جایگاه های عرضه سوخت خود


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تشکیل 316 پرونده قضایی برای شایعه سازان مرتبط با شیوع کرونا

تشکیل 316 پرونده قضایی برای شایعه سازان مرتبط با شیوع کرونا