مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 7 فروردین 1399 ساعت 13:202020-03-26فرهنگي

«قالیبافی» بهترین سرگرمی بانوان ترکمن گلستانی/ نقش و نگار بهاری روی دار قالی


بهار از پشت شیشه خانه هم در روزهای کرونایی، تماشایی می شود، وقتی ویروس منحوس «کووید 19» امید و تحرک را محبوس نکرده باشد و اینجا در استان گلستان «قالیبافی» بهترین سرگرمی بانوان ترکمن است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از گرگان، قالی ترکمن یکی از سرشاخه های هنر اصیل ایرانی است، هنری بلندآوازه که در هیاهوی روزهای کرونایی متوقف نشده و قالیبافی بهترین سرگرمی بانوان ترکمن در استان گلستان است.

نقش و نگار بهاری بر روی دار قالی چه تماشایی است، بانوی ترکمن به هنر دستان خود لبخند می زند و از نقشی که بر تار و پود قالی زده خوشحال است، اینجا زندگی جریان دارد و بانوان ترکمن صحرا با تلفیق ذوق و هنر سرگرمی های خوبی برای گذراندن روزهای کرونایی انتخاب کردند.

برند قالی ترکمن این هنر اصیل ایرانی زبانزد خاص و عام است، نقوشی که با دستان توانای بانوان ترکمن بر دار قالی زده می شود هر کدام دارای پیام است، پیامی که برگرفته از سرزندگی، ذوق و استعداد و پیشینه تاریخی با گوشت و خون مردمان این خطه عجین شده است.

حالا که شیوع کرونا فرصتی فراهم کرده تا از هنر اصیل ایرانی ترکمن بنویسیم، هنری که قرار است نسل به نسل ادامه یابد تا این هنر ارزنده فراموش نشود، چه زیبا دختران خانواده در کنار مادر می نشینند و با اشتیاقی وصف نشدنی دو واحد از این هنر دوست داشتنی را پاس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«قالیبافی» بهترین سرگرمی بانوان ترکمن گلستانی/ نقش و نگار بهاری روی دار قالی

«قالیبافی» بهترین سرگرمی بانوان ترکمن گلستانی/ نقش و نگار بهاری روی دار قالی