مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 7 فروردین 1399 ساعت 10:002020-03-26اقتصادي

بازار مسکن هنوز درگیر احتکار است


برآورد نرخ مهاجرت از تهران، وجود نیم میلیون خانه خالی و نسبت بعد جمعیت به چهار میلیون واحد مسکونی شهر تهران، گویای آن است که بازار مسکن پایتخت در قبضه دلالان و سوداگرانی است که روز به روز قیمت ها را بالا می برند و هیچ قانونی برای پایان دادن به این وضعیت وجود ندارد.

- برآورد نرخ مهاجرت از تهران، وجود نیم میلیون خانه خالی و نسبت بعد جمعیت به چهار میلیون واحد مسکونی شهر تهران، گویای آن است که بازار مسکن پایتخت در قبضه دلالان و سوداگرانی است که روز به روز قیمت ها را بالا می برند و هیچ قانونی برای پایان دادن به این وضعیت وجود ندارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، آمار گویای آن است که در 11 ماهه سال 1398 ساخت و ساز در تهران 26 درصد کمتر از تعداد معاملات بوده است.

سال 1397 هم تعداد واحدهای مسکونی جدیدالاحداث 46 درصد پایین تر از تعداد معاملات بود.

بر این اساس برخی افراد عنوان می کنند به دلیل رکود بخش ساخت و ساز طی سالهای اخیر در حال حاضر تعداد واحدهای مسکونی خالی از سکنه کاهش یافته و به نوعی این واحد ها وارد بازار مصرف شده اند.

ابتدا باید این مسئله را در نظر گرفت که بالا بودن تعداد معاملات نسبت به تعداد ساخت و سازها لزوما به معنای سکونت در واحدهای خالی نیست؛ زیرا بخش قابل توجهی از معاملات در بازار مسکن از نوع جابجایی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازار مسکن هنوز درگیر احتکار است

بازار مسکن هنوز درگیر احتکار است