مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 7 فروردین 1399 ساعت 06:302020-03-26سياسي

به بهانه روز ملی هنرهای نمایشی/مروری بر رویدادها و اتفاقات نمایشی سال 98


در سالی که گذشت، حواشی و متن تئاتر دستخوش اتفاقات ریز و درست، مثبت و منفی زیادی بود، چه خوب است که در روز هنرهای نمایشی مروری به برخی از این اتفاقات و رویدادها داشته باشیم.

- خبرگزاری فارس ـ زهره سعیدی: هفتم فروردین ماه روز ملی هنرهای نمایشی در ایران است که از سال 1396 در تقویم شمسی ایران از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی به ثبت رسید و از آن سال تاکنون این روز را هنرمندان نمایشی کشور به سبک های مختلف از شادپیمایی های خیابانی تا اجراهای صحنه ای جشن می گیرند در این روز البته یکی از پیشکسوتان نیز پیامی را برای جامعه هنری و مردم ارسال می کند.

علی نصیریان نخستین هنرمند پیشکسوتی بود که در سال اول پیام خود را نوشت و در سال 97 نیز مرحوم جمشید مشایخی، در سال 98 محمدعلی کشاورز هنرمندان پیشکسوت و با سابقه دست به قلم شدند و یادگاری هایی بر جای گذاشتند اما امسال اکبر زنجانپور این کار را انجام داد و مسئولان نمایشی وقت در منزل او در پوستر روز ملی هنرهای نمایشی نیز رونمایی کردند.

  پیام چهارمین سال گرامیداشت هفتم فروردین، مطابق با 27 مارس، توسط اکبر زنجان پور پیشکسوت و چهره شناخته شده عرصه فرهنگ و هنر نگاشته شده که در بخشی از این پیام آمده است: هنرمند تئاتر با ذهن شاعر و عقل سرخ قدم برمی دارد و هیچ بایدی را برنمی تابد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

به بهانه روز ملی هنرهای نمایشی/مروری بر رویدادها و اتفاقات نمایشی سال 98

به بهانه روز ملی هنرهای نمایشی/مروری بر رویدادها و اتفاقات نمایشی سال 98