مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 7 فروردین 1399 ساعت 05:302020-03-26اقتصادي

نیت واقعی عربستان و روسیه از جنگ قیمت نفت


روسیه از سال 2016 به همراه عربستان سعودی در سیاست گذاری برای بازار نفت نقش کلیدی داشته است و اکنون که این دو کشور در خصوص واکنش به بحران اقتصادی جهانی ناشی از شیوع کرونا اختلاف نظر پیدا کرده اند، - روسیه از سال 2016 به همراه عربستان سعودی در سیاست گذاری برای بازار نفت نقش کلیدی داشته است و اکنون که این دو کشور در خصوص واکنش به بحران اقتصادی جهانی ناشی از شیوع کرونا اختلاف نظر پیدا کرده اند، مقابل یکدیگر ایستاده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، عربستان سعودی اصرار داشت که سهم کشورهای اوپک و غیراوپک از کاهش تولید دو به یک باشد اما روسیه نیازی به کاهش تولید نمی دید زیرا از نظر مسکو، محدودیت عرضه کشورهای اوپک و غیراوپک به صنعت نفت شیل آمریکا اجازه داده است شکاف به وجود آمده در بازار را پر کنند.

اکنون که قیمتهای نفت ریزش پیدا کرده است و عربستان سعودی قصد دارد نفت ارزان زیادی به بازار عرضه کند، بسیاری از شرکتهای حفاری نفت شیل کوچکتر در آمریکا همانند اواخر سال 2015 دچار روشکستگی می شوند.

شرکتهای نفت شیل از سال 2014 به کمک قیمتهای بالاتر نفت و پیشرفتهای فنی تولید نفت آمریکا را افزایش داده و عامل تولید یک سوم از نفت این کشور در خشکی بودند.

تولید نفت آمریکا از 5.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نیت واقعی عربستان و روسیه از جنگ قیمت نفت

نیت واقعی عربستان و روسیه از جنگ قیمت نفت