مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 فروردین 1399 ساعت 08:362020-03-25اقتصادي

80 درصد از نقاط رانشی کوه و زمین در بخش مرکزی سوادکوه شناسایی شد


حسین لاری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : طی 20 روز گذشته با حضور کارشناسان مختصات رانش و ریزش کوه در سطح روستاهای بخش مرکزی شهرستان سوادکوه ، این مناطق شناسایی و فیلم و عکس تهیه شده است.

وی با اعلام اینکه در خصوص رانش کوه و زمین ، رانش جاده و همچنین مشکلی که روان آبها در منطقه ایجاد می کنند ، مطالعاتی در منطقه انجام شده است ، گفت : قرار است با تشکیل کارگروهی متشکل از منابع طبیعی و آبخیزداری ، راه و شهرسازی ، بنیاد مسکن و مدیریت بخشداری به دنبال راه حل این مشکلات باشیم تا از خسارت وارد شدن به منطقه جلوگیری کنیم.

بخشدار مرکزی سوادکوه توضیح داد : علت عمده رانش زمین و ریزش کوه در روستاهای این بخش روان آب ناشی از بارندگی ، آبهای سرگردان و جابه جایی چشمه ها بوده است و به همین دلیل هم کارگروه ویژه با مشارکت دستگاههای ذیربط تصمیم گیرنده تشکیل شده است چون باید بتوانیم حرکت چشمه ها و روان آبها را مدیریت کنیم تا بتوانیم از رانش زمین و ریزش کوه جلوگیری نماییم.

لاری افزود : هم اکنون سه روستا در بخش مرکزی با رانش زمین و جاده مواجه هستند که باید اقدامات لازم را برای مهار این مشکل انجام دهیم.

بخش مرکزی شهرستان سوادکوه 131 روستا را زیر پوشش دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

80 درصد از نقاط رانشی کوه و زمین در بخش مرکزی سوادکوه شناسایی شد

80 درصد از نقاط رانشی کوه و زمین در بخش مرکزی سوادکوه شناسایی شد